DMZ'en bruges til enheder der ikke skal have adgang til resten af netværket, så det vil være en god idé at fjerne PS3'en derfra. Without disappointment you cannot appreciate victory
som jeg forstår det åbner man alle porte til den pågælende enhed ved at bruge dmz, så jeg forstår ikke helt hvad du mener.???? men jeg har prøvet at slå dmz fra, og det afhjælper desværre ikke mit problem. sååååå....
Det der menes er at kommunikation mellem DMZ og resten af netværket foregår via firewallen/routeren, så hvis PS3 er i dmz og routeren blokere nogle porte vil du få kommunikationsproblemer mellem pc og ps3. Generelt er det den lette men også dårlige løsning at stille ps3 i dmz. På den anden side kan man også sige at ps3 har vist at den er hårdfør nok til at kunne stå i dmz, så skal man bare huske at åbne porte/regler mellem dmz og ens trusted netværk når man vil kommunikere med ps3. Billede: http://pfcdn.net/site/trophy_widget/psn/hma.png
På en normal hjemme-router passer det ikke helt med det i skriver om brug af DMZ. Det der sker ved at sætte sin PS3 på DMZ er blot at alle porte fra WAN (Internettet) bliver forwarded til PS3 konsollen. Da konsollen stadig sidder i samme net som resten af det interne netværk vil trafikken mellem de interne enheder ikke blive påvirket. Så at den er sat på DMZ'en har ingen betydning for de problemer du har her. Men når du har slået UPnP til, så har du slet ikke behov for at slå DMZ til!
Når du har prøvet flere forskellige programmer til deling af dine medier vil jeg tro at det har et program som blokerer trafikken på din PC. Norton Internet Security er et godt eksempel.