Ville bare høre om der var nogen der havde prøvet noget ligende?
En lidt længere version af historien er at FFXIII fik begge vores blu-ray (muligvis også DVD) læsere til at stå af. Bare pudsigt med samme fejl på 2 x PS3 med samme spil. Har spillet andre spil siden 3.01.
1 x "ny" ps3 60gb : Betyder at jeg smed 2.500 kr for at få en "ny" 60gb da den gik i stykker sidst (3 måneder siden ca.)
Definér ØDELAGT : Kan ikke læse SKIVER (blu-ray).
WilliamBirkin & SalSolo : I kan bare få lov at være Trolle med hinanden : )
8001050F "fejlen" har ingen ps3 ødelagt. alle ps3 virker fint efter de 24 timer. selv dem der ikke kunne spille noget, kan spille igen. INTET blev ødelagt der.
og du kan umuligt være ramt af 3.00 - 3.01 fejlen. den er nemlig fixet. og den update kan ikke længere hentes. og hvis du havde den på ps3en. så ville du være blive bedt om at updatere når du startede maskinen (hvis du har net - hvis ikke havde du opdaget det hurtiger).
så det kan umuligt være 3.00 - 3.01 fejlen du har. den eksistere ikke længere. men en fejl du kan havde (et ødelagt blu-ray drev) kan være 80010514 ???
PsN: Rytteren Bedst ps3spil: valkyrien chronicles Bedst PSNspil: Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars
Men ja det er meget mærkeligt. Har prøvet at lytte lidt til den (PS3) når den spiser en skive, og den er foruroligende stille. Virker faktisk som om den slet ikke kører rundt : ( Jeg fik min egen til at læse en skive efter fejlen. Min kammerats døde bare helt... men da jeg så kom hjem om aftenen gad min overhovedet ikke og læse noget.
Synes bare det er ved at være for dårligt. Min 60gb er gået i stykker 4 gange nu. 1 x Yellow Light of Death | 1 x harddisk brændt sammen & nu 2 x blu-ray FAIL !!!
Gider det snart ikke mere : ) må købe mig en slim istedet for og så aldrig gå online : ) men tak for inputet SalSolo
Rytteren : Ved godt at 8001050F ikke har ødelagt min læser. Den ødelagde dog mine trophies i Pixel Junk Monsters : ) Men hvis man kigger lidt rundt på nettet er der en del steder hvor der snakkes om at 3.01/3.0 for blu-ray læsere til at sætte ud. Sågar et sted de siger at Sony har indrømmet fejlen... men det kan da ikke passe : )
fejlen med 3.00-3.01 er da sikkert også rigtigt (selvom sony IKKE har indrømmet fejlen), men den er ikke mulig længere. men du har da haft et hårdt ps3liv. næsten ligeså slemt som at havde en xbox.
de eneste trofæer du kan havde fået ødelagt. er trofæer som du ikke havde opdateret/sync. til serverne inden de 24 timer. så det kan jo ikke være så mange.
men få dig en slim
[ Redigeret 10 marts 2010 - 20:15:48 ] PsN: Rytteren Bedst ps3spil: valkyrien chronicles Bedst PSNspil: Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars
Jeg læste på et tidspunkt en statestik som sagde at ud af et par tusinde adspurgte der havde haft ps3 hardware fejl, så havde ca 70% af dem flyttet på deres ps3 uden at den var helt nedkølet hvilket tager nogle timer efter at have været så varm som den jo bliver. Nu kan jeg selvfølgelig ikke fidne linket doh, men generelt er ps3 noget sårbar over for flytninger. Dem der har deres ps3 stående helt roligt det samme sted oplever at deres ps3 lever længere. sådan i gennemsnit for selvfølgelig er der mange undtagelser. Men altså bare et godt råd fra mig: Sørg for at ps3 er helt afkølet før i flytter på den. Billede: http://pfcdn.net/site/trophy_widget/psn/hma.png
Generelt for elektronisk hardware - ikke kun ps3, gælder det at de er megt følsomme over for temperatursvingninger i omgivelserne. Så hvis der pludseligt bliver koldt omkring den eller den selv er kold og der bliver varmt, så kan der dannes kondens, som skader hardware (kondens = vand der dannes når varm luft pludselig bliver afkølet).
Det lyder dog ikke til at være tilfældet med disse - det lyder mere som motoren der er stået af.
Det er supoer uheldig at du har oplvet så mange nedbrud Det er bestemt ikke normalt og det er en rigtig god ide at tjekke de omgivelser den står i, bare for en sikkerheds skyld. Er der dårlig luft gennemstrømning, støvet, fugtigt (f. eks. hvis den står ved siden af en potteplante) eller står solen lige på i løbet af dagen ..alle disse faktorer kan hver enkelt nedsætte livet på elektronik.