Jeg overvejer at købe "Dragon Age: Origins", og så fik jeg lige lyst til at efterlyse folk her på sitet, der har spillet til PS3 . Kunne godt tænke mig at høre, hvad I/du synes om det.
Og lad nu være med at give mig links til anmeldelser, for dem HAR jeg læst mange af - og også set flere videoanmeldelser. Jeg er så rigeligt dækket ind, hvad det angår.
Det er meninger fra folk her på sitet, jeg gerne vil høre .
På forhånd tak.
Vh BB
[ Redigeret 26 november 2009 - 17:43:43 ] ****** "Der skal mindst to til at stifte fred, men én alene kan skabe krig." - N. Chamberlain ******
Jeg har det ikke til Ps3, men til PC. Selve spillet er efter min mening et must, hvis man kan lide RPG i stil med Knight of the Old Republic og Mass Effect. Space for rent!! Only imperial credits accepted!! No droids allowed. Billede: http://pfcdn.net/site/trophy_widget/psn/SalSolo.png PS3 Trophies
Nå ok - ærgeligt at du ikke har det PS3 . Men tak. ****** "Der skal mindst to til at stifte fred, men én alene kan skabe krig." - N. Chamberlain ******
Men en ting du må kunne svare på er, om der en god følelse af at rejse i spillet? Altså om det bl.a. tager tid at komme fra et sted til et andet? Det var/er der i Oblivion, og for mig gør det verdenen mere troværdig. ****** "Der skal mindst to til at stifte fred, men én alene kan skabe krig." - N. Chamberlain ******
Jeg har det til PS3, og synes det er helt fantastisk. Men for at svare på dit spørgsmål der: Nej. Når du rejser fra sted til sted, foregår det som loading på et regions kort. Har dog ikke prøvet Oblivion, men jeg vil skyde på det er free-roam ligesom et MMO.
Men hvis man er RPG fan er det et "must", og jeg synes det virker rigtig godt på PS3.
Hmmm... det skuffer mig lidt, men jeg skal nok.have det alligevel pået tidspunkt. Ja, Oblivion er free-roam - og i øvrigt også et meget stort must! . ****** "Der skal mindst to til at stifte fred, men én alene kan skabe krig." - N. Chamberlain ******
Jeg synes det er lidt forkert at sammenligne Oblivion og DA - det er godt nok RPG begge 2, men der stopper det så også.
Efter min mening er DA et letvægts produkt, hvor Oblivion er i den tunge ende. Det betyder dog ikke at DA er godt ..jeg synes det er hamrende godt, Husk på dette er min personlige mening Grunden til at jeg kalder det letvægts, er fordi der ingen ægte freeroam er, sidequest er alt for få og føles bare som fyld ..ikke standalone quests, skill systemet er let og kampene rimelige ens.
Jeg kan ikke kommentere på styringen, men resten er det samme på de 2 platforme og DA har et godt miljø, der er sjovt at udforske, hovedhistorien er god og persongalleriet rigtig god - det er let at gå til og har mange fornøjelige timer. Space for rent!! Only imperial credits accepted!! No droids allowed. Billede: http://pfcdn.net/site/trophy_widget/psn/SalSolo.png PS3 Trophies
Jeg synes det er lidt forkert at sammenligne Oblivion og DA - det er godt nok RPG begge 2, men der stopper det så også.
Efter min mening er DA et letvægts produkt, hvor Oblivion er i den tunge ende. Det betyder dog ikke at DA er godt ..jeg synes det er hamrende godt, Husk på dette er min personlige mening Grunden til at jeg kalder det letvægts, er fordi der ingen ægte freeroam er, sidequest er alt for få og føles bare som fyld ..ikke standalone quests, skill systemet er let og kampene rimelige ens.
Jeg kan ikke kommentere på styringen, men resten er det samme på de 2 platforme og DA har et godt miljø, der er sjovt at udforske, hovedhistorien er god og persongalleriet rigtig god - det er let at gå til og har mange fornøjelige timer.
I skal have mange tak for jeres svar, Salsolo og WilliamBirkin .
Faktisk tiltrækker det mig lidt med et ret lineært RPG, som jeg kan forstå, det er. Kan være fint nok til en afveksling bare at kunne lade sig flyde med hovedhistorien - og at der er nok af dén alene.
Jeg skal helt sikkert ha' det på et tidspunkt. Det er afgjort.
BB ****** "Der skal mindst to til at stifte fred, men én alene kan skabe krig." - N. Chamberlain ******
Oblivion var et gigantisk spil hvor man virkelig følte sig suget ind i Tamriel pga. dens kompleksitet og størrelse.
Dragon Age er anderledes bygget op. Her handler det om historien, character udvikling, handling og konsekvenser. Man kan sige meget godt om Oblivion, men historien (main quest) var ret kort og der var ingen form for person dybde. Specielt figurgalleriet gør Dragon Age til mindeværdigt spil.
Har gennemført det 2 gange på PC, og skal til at begynde på PS3 versionen her i juleferien (kunne ikke modstå gamestops 1kr. tilbud, selvom jeg havde bestilt Dragon Age til PCen).
En kammerat har spillet det en hel del på ps3’en og jeg har haft anledning til at prøve det: Combat systemet virker langt mere action orienteret. PC versionen byggede meget på micro management (på normal eller højere sværhedsgrad). Det er overhovedet ikke en dårlig ting. Spillet føles bare meget anderledes at spille.
Det eneste jeg ellers fandt som var anderledes var menu systemet. På min Mage på PC havde jeg min action bar fuldstændig fyldt ud (25+ abilities). Det er lidt mere vanskelig på PS3en, men alt i alt robust opbygget.
Kan ikke anbefale Dragon Age nok. Har haft virkelig mange gode timer med det, og glæder mig til de mange nye der kommer
Batman: AA - Battlefield Bad Company - BioShock - Brothers in Arms: HH - Brutal Legend - Call of Duty Modern Warfare 1 + 2 - Call of Duty World at War - Condemned 2 - Darksiders - Dead Space - Dragon Age Origins - Fallout 3 GotYE - Folklore - Heavenly Sword - inFamous - Killzone 2 - LittleBigPlanet - Metal Gear Solid: GotP - Need for Speed Shift - Prince of Persia - Ratchet & Clank: ToD + QfB + aCiT - Risistance 1 + 2 - Rise of the Argonauts - SW The Force Unleashed Sith Edition - The Elder Scrolls IV: Oblivion GotYE - Tom Clancys EndWar - Uncharted 1 + 2 - Valkyria Chronicles : Battlefield 1943 - Fat Princess
Xbox 360 Games: 14
Assassin's Creed 1 + 2 - Banjo-Kazooie Nuts & Bolts - Bayonetta - DJ Hero - Fable 2 - Fifa 09 - Forza Motorsport 2 + 3 - Gears of War 1 + 2 - Grand Theft Auto IV + DLC - Kameo - Mass Effect