Jeg har lige for tiden en Dlink 524 som kører på G standard og jeg har erfaret at det ikke er nok når man gerne vil fx streame en divx film via PS3 Media server, da det lagger rimelig meget. Det skal dog siges det virker fint hvis der fx er tale om en divx film på 350-400mb.
Jeg overvejer at købe en Dlink 615, men jeg ved ikke om der er nogen der har erfaringer med denne og ps3 media server? Søger i hvert fald bare en router der understøtter N samt ikke koster for meget..
ser du meget film på den måde? hvis jeg ved jeg skal se en film senere kopiere jeg den til PS3'en så lagger skidtet i hvert fald ikke..... men ellers kører det da fint over TVersity programmet og jeg har bare Telia's alm. modem med indbygget router i...... de mapper du nu har lavet som skal deles med PS3'en skal dog opdateres HELT inden du går igang med at se/høre filen ellers lagger det.... Jeg ved ikke om det hjalp dig lidt.....
N og G er routerens standard - det svare til hvor langt og hvor meget den kan trække over det trådløse.. Og er lidt ny hvad angår PS3 hvordan jeg kopiere over på den - er det bare så simpelt via USB og så kan man smide film over på den?
Hvis formatet er understøttet, så er det bare at kopiere filen via en usbdrev der er formateret med fat32 fil systemet. Hvis ikke, så skal filmen enten konverteres først eller streames. Hvis man vælger streaming, så er trådløst helt fint til lav opløsningsfilm, men er der tale om HD eller lignende, så kan trådløst ikke følge med. Desværre understøtter Ps3 ikke N-standarden, så det vil ikke betyde noget at du skifter din router til N. Når det så er sagt, så kan man sagtens sætte PS3 media server op til at streame i en lidt dårligere opløsning og samtidig tune sit g-netværk. Sørg for at der er så lidt som muligt imellem ps3 og routeren. Sørg for at Ps3 og routeren ikke står sammen med andet elektronik. Sørg for at strømkabler ikke ligger i sigtelinien imellem de 2 og tjek at du er den eneste der kører på den kanal du har valgt til dit trådløse.
Bedste resultat hvis vil vil køre alt i bedste opløsning er desværre kabel.
Hvad gør man så hvis man vil spille over nettet fx? Tænker bare det bliver svært med en router med G standard ? Og det må da kunne lade sig gøre trådløst?
Spil kræver ikke nær så meget som streaming, men ja, en dårlig trådløs kan sagtens påvirke negativt på et spil. G standarden plejer nu at være helt ok, medmindre man er proffesionel gamer. Space for rent!! Only imperial credits accepted!! No droids allowed. Billede: http://pfcdn.net/site/trophy_widget/psn/SalSolo.png PS3 Trophies
Men hvordan siger du så jeg skal sætte min PS3 media server op hvis der skal være en chance? Og virker Tversity bedre? eller hva det hedder.. Altså med hensyn til lag?
Ps3 media server er den bedste, når det drejer sig om film transcoding. Jeg ville starte med at sætte den til dårligste kvalitet og så gradvis ændre indstillingerne indtil du finder balancen imellem lag og kvalitet som du synes er acceptabel.
Jeg kører PS3 media server med en DLink 655 og det spiller helt super. Kan kun anbefale det. Det var ekstremt let at få op at køre. Prøvede først trådløst og gik let nok, men flyttet lidt rundt så min router er ved siden af PS3 nu så bare smidt stik imellem for at optimere hastigheden, Det er et must.